
Een duurzaam thuiswerkbeleid implementeren in uw organisatie (online)
De corona crisis zorgde ervoor dat thuiswerk van de ene dag op de andere dag van toepassing werd in uw organisatie.
U wilt tijdens en na de crisis ook verder gaan met thuiswerk in uw organisatie maar u wilt dit beleid duidelijk uitwerken zodat dit optimaal kan worden ingezet en niet leidt tot miscommunicatie en inefficiëntie binnen de organisatie.
Thuiswerk werkt! Tenminste als ze goed is georganiseerd.
Tijdens deze online opleiding benaderen we 2 invalshoeken voor het thuiswerkbeleid.
Het wettelijke en administratieve kader
- Wat is er wettelijk vastgelegd?
- Welke wettelijke acties moet ik stellen?
- Welke policies of addende zijn er nodig?
- Hoe werk ik deze policy uit?
- Welke vergoedingen kunnen/ moeten toegekend worden?
- Hoe worden deze uren/ dagen geregistreerd?
- Zijn mijn medewerkers verzekerd?
Het praktische kader
- Hoe zorgen we ervoor dat mensen zich met elkaar verbonden voelen?
- Hoe wordt het werkoverleg georganiseerd?
- Wat wordt verwacht van de leidinggevende van een thuiswerkend team?
- Hoe bepalen we het kader/ de spelregels: frequentie, voor wie, sancties bij misbruik, ...?
Deze opleiding voorziet voldoende kader en best practices om uw eigen thuiswerkbeleid vorm te geven.
We voorzien daarnaast ook ruimte voor al jullie context specifieke vragen en stimuleren interactie via het delen van best practices tussen de deelnemers.
Doelgroep
HR-professionals- & managers, zaakvoerders die de stuwende kracht zijn achter het HR beleid van hun organisatie.
Trainers
![]() |
Olivia Coudenys, Partner, Effectis |
![]() |
Delphine De Keukeleire, HR-Partner, Effectis |