We gaan niet meer online, we léven online. De afgelopen decennia evolueerden we in een razendsnel tempo naar een digitale wereld. Verdiep je daarom tijdens 4 sessies in de wereld van digitale kanalen!
Organisaties kunnen vandaag niet meer zonder online marketing. Maar waarom is digitale marketing dan zo belangrijk? En wat zijn de mogelijkheden? In deze opleiding ontdek je nieuwe tools en leer je nieuwe vaardigheden die je klaarstomen voor de moderne digitale wereld.
Na deze opleiding:
- weet jij een succes te maken van de sociale media van jouw organisatie.
- kan jij een doordachte marketingmix samenstellen.
- weet je hoe je je beschermt tegen online gevaren.
- heb je de mogelijkheid om jouw website te optimaliseren.
Introductie in de wereld van online marketing & social media
- Wat is online marketing
- Wat zijn de belangrijkste trends anno 2020 & hoe ziet de toekomst er uit
- Het concept customer journey
- De geschiedenis van social media
- Social media gebruiken als bedrijf & de plaats van social media in de customer journey
- De stappen naar succes op social media
De juiste kanalen kiezen & een marketingplan opstellen
- Een overzicht van verschillende on- en offline kanalen
- Een doordachte marketingmix samenstellen
- Van strategie naar plan: een marketing- en contentstrategie creëren
Een gebruiksvriendelijke website & e-commerce
- Doelstellingen van je website
- Tips & tricks voor een gebruiksvriendelijke website
- Introductie in de e-commercewereld
- Het optimalisatieproces van je website
Online veiligheid in de digitale wereld + data-analyse
- Hoe je je beschermt tegen online gevaren
- Waarop je moet letten als je denkt gehackt te zijn en wat je dan moet doen
- Wat je concreet kunt doen om veilig te blijven
- Het belang van data-analyse bij online marketing
Deze opleiding is zowel voor zaakvoerders als KMO-medewerkers zonder ervaring in online marketing en/of boven de 50 jaar. Ook medewerkers voor wie de digitale transitie nieuw is, zijn welkom. Specifieke voorkennis is niet vereist
Tobias Verbruggen is zaakvoerder van HiPPO communicatie & trainer bij Google Digitaal Atelier.
Lees hier meer over Tobias.
Erkenningsnummer KMO-portefeuille:
DV.O105507
Aantal opleidingsuren: 12 uren
Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.