Digital Marketing Classes: Van Strategie tot Content

23/10/2018

Word een digitale marketeer in enkele praktijkgerichte workshops! Bent u beperkt in tijd? Maak dan een keuze. Schrijf in voor deze 4 workshops over hoe uw digitale strategie omzetten in content.

Deze workshops maken deel uit van het eerste luik (Van Strategie naar Content) van de Digital Marketing Classes. Klik hier om te gaan naar het tweede luik (Google Marketing).

Programma: Van Strategie tot Content

Class 1 - Digitale marketingstrategie

Dinsdag 23 oktober van 9.00 – 12.30 uur

Aangedreven door digitalisering en technologische innovatie evolueert marketing voortdurend. De fundamenten van het vak blijven ongewijzigd, maar zowel de strategie als de uitvoering bevinden zich de laatste jaren in een stroomversnelling. Hoe behoudt u het overzicht op uw online plannen? Welke kanalen verdienen uw aandacht en welke laat u beter links liggen? Door uw doelstellingen en doelgroepen scherp te stellen, brengt u structuur in uw digitale strategie.

Agenda

  • Doelen bepalen: wat wilt u bereiken met uw digitale marketing?
  • Doelgroep selecteren: tot wie richt u zich?
  • Keuzes maken: welke online kanalen zijn voor u relevant?
  • Meetbare digitale marketingstrategie

 

Class 2 - Contentmarketing

Vrijdag 16 november 2018 van 9.00 – 16.30 uur

Tijdens deze workshop krijgt u alle bouwstenen voor een startklaar contentmarketingplan: van strategie en concept tot planning en implementatie.

Door uw eigen expertise om te zetten in waardevolle informatie en die te verspreiden via verschillende kanalen, bouwt u een duurzame band op met uw doelgroepen en genereert u kwaliteitsvollere leads. Ontdek waarom inbound marketing het uitgelezen antwoord is op veranderde verkoopprocessen.

Agenda

  • Storytelling: zet uw expertise om in waardevolle informatie voor uw klanten
  • Sociale media, blogs, video, nieuwsbrief, wat nog?
  • De juiste content voor het juiste kanaal
  • Contentmarketingplan

 

Class 3 - Gebruik van sociale media

Dinsdag 27 november 2018 van 9.00 – 12.30 uur

Tijdens deze workshop leert u om sociale media zowel strategisch als praktisch te gebruiken.

Sociale media zoals Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram zijn krachtige marketingtools, maar om deze kanalen echt tot leven te brengen, is een strategische aanpak onontbeerlijk. Welke kanalen passen bij welke doelgroep? Waarover gaat u content delen en hoe passen die sociale updates in uw bredere marketingstrategie? Hoe zet u een doeltreffend socialemediaplan in de steigers? En last but not least: hoe meet u de impact van uw inspanningen?

Agenda

  • Keuze van de kanalen die passen bij uw doelgroep
  • Waarover gaat u content delen?
  • Opmaken van een socialemediaplan
  • Meten van uw inspanningen

 

Class 4 - E-mailmarketing & scanbaar schrijven

Vrijdag 18 januari 2019 van 9.00 – 16.30 uur

Tijdens deze workshop verneemt u hoe uw mail opvalt in een overload aan mails.

E-mailmarketing is dood, klinkt het soms. Niets is minder waar. E-mailmarketing is springlevend, maar mag niet verward worden met z’n opdringerig broertje, de spam-mail. Het onderscheid tussen beide is de relevantie van uw mail. Een e-mail zal gewenst zijn als de ontvanger op dat moment geïnteresseerd is in de inhoud van het bericht. Wat niet relevant is, wordt doorverwezen naar de spam folder, veroorzaakt irritatie en beschadigt uw merk. Om die reden is het uitdenken van een goede e-mailstrategie heel belangrijk.

Agenda

  • De toekomst van e-mail
  • Toolkeuze: voor-en nadelen van beschikbare tools
  • Opzet van campagnes
  • Segmentatie en personalisatie
  • Introductie tot automatisatie
  • Scanbaar schrijven: do’s & don’ts voor aantrekkelijke webteksten
  • Hoe kijkt uw lezer?
  • Beelden ter ondersteuning van uw tekst
  • Mobile proof e-mails

 

Trainer

Jonas Vandroemme

 

Jonas Vandroemme begon zijn loopbaan als web copywriter en is vandaag contentstrateeg bij Com&Co. Hij gaf al verschillende opleidingen over zoekmachineoptimalisatie (SEO), web copywriting, digitale marketing en contentstrategie bij bedrijven als De Persgroep, Mensura, Rabobank, Eneco en Teamleader. De voorbije twee jaar was hij ook spreker op de succesvolle masterclass-reeks ‘contentmarketing in B2B’, georganiseerd door technologiefederatie Agoria.

 

 

 

Voor wie?

Voor marketeers en zaakvoerders die al enige ervaring hebben met online marketing en hun online activiteiten strategisch willen aanpakken.

 

Informatie en inschrijvingen

Meer weten? Stuur een mailtje naar Zerline Van Acker of bel 09 266 14 45.