Skip to main content
Digital Marketing Classes: Google Marketing

Digital Marketing Classes: Google Marketing

Word een digitale marketeer in enkele praktijkgerichte workshops! Bent u beperkt in tijd? Maak dan een keuze. Schrijf in voor deze 2 workshops over hoe Google u kan helpen om uw online vindbaarheid te verhogen.

Deze workshops maken deel uit van het tweede luik (Google Marketing) van de Digital Marketing Classes.

Programma: Google Marketing

Class 1 - SEO/SEA

Dinsdag 12 februari 2019 van 9.00 – 12.30 uur

SEO

 

98% van de Belgische surfers gebruikt een zoekmachine om informatie op te zoeken op het web. Hoog scoren in Google of andere zoekkanalen is daarom belangrijk voor het succes van uw website (SEO): uw zichtbaarheid en vindbaarheid. U kan zoekmachines een extra handje helpen door te investeren in doelgerichte advertenties (SEA). Hoe begint u eraan?

Tijdens deze workshop verneemt u hoe SEO en SEA u helpen om uw aantal websitebezoekers te verhogen en te activeren.

 

Agenda

  • Hoe werkt Google?
  • Wat is SEO?
  • Zoekwoordenonderzoek en -optimalisatie
  • SEO-vriendelijke webcopy
  • Online adverteren
  • Wanneer kiezen voor SEA?

 

Class 2 - Google Analytics

Dinsdag 12 maart 2019 van 09.00 – 12.30 uur

Google Analytics

 

Marketing wordt al jaren meer en meer data gedreven. Vele mensen hebben al van Google Analytics gehoord en gekoppeld aan hun website. Toch zijn er weinigen die goed weten hoe het werkt en welke voordelen het oplevert. Hebt u zicht op wie uw website bezoekt en hoe de bezoeker er terechtkwam? Weet u welke pagina’s van uw website eigenlijk overbodig zijn? Hoe lang blijft een bezoeker op uw website of haakt hij meteen af? Wat doet u met al deze kennis?

Tijdens deze workshop leert u hoe u aan de slag gaat met Google Analytics.

 

Agenda

  • Google Analytics Setup
  • Introductie tot Google Tag Manager
  • Doelen definiëren
  • Rapporteren opstellen
  • Tips in data-analyse

 

Trainers

Anja Verschaeve

 

Anja Verschaeve is online marketing consultant bij Wijs. Benieuwd naar enkele gepubliceerde inzichten van Anja? Bekijk ze hier.

 

 

Dries Bultynck

 

Dries Bultynck is eveneens online marketing consultant bij Wijs. Benieuwd naar enkele gepubliceerde inzichten van Dries? Bekijk ze hier.

 

 

Voor wie?

Voor IT-medewerkers, marketeers en zaakvoerders die al enige ervaring hebben met online marketing en hun online activiteiten strategisch willen aanpakken.

 

Informatie en inschrijvingen

Meer weten? Stuur een mailtje naar Lore Ott of bel 09 266 14 45.

Adres

Voka Kamer van Koophandel Oost-Vlaanderen (Voka Box)
Lammerstraat 18
9000 Gent

Wanneer

Prijs

Deelname Luik 2 (Google Marketing):

Voka-leden: € 320 

 

Niet-leden: op aanvraag

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

 

10% korting voor een tweede deelnemer van hetzelfde bedrijf.
 


Voor deze activiteit kan u kmo-portefeuille aanvragen, indien u hiervoor in aanmerking komt. Ons registratienummer is DV.O105301. Registreer u nu op www.kmo-portefeuille.be

 

kmo-portefeuille

 

Hulp nodig?

Deloitte
ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx
BovaEnviro+
GutzandGlory
G4S
Soundfield
Jobat Media