Commerciële vaardigheden voor niet-commerciëlen

13/10/2017

U heeft regelmatig contact met klanten en u bent zelf geen verkoper? U wenst uw klantencontact per mail, telefonisch of face-to-face vlot te laten verlopen? Dan is deze workshop iets voor u!

In één dag leert u wat werkt en niet werkt om uw doelstellingen én die van uw klant te realiseren: de win-win tussen u en uw klant. U zult versteld staan hoe graag uw klanten uw telefoontjes, mailtjes en ontmoetingen tegemoet zullen zien.
Géén hardselling maar praktische evidence based verkoopvaardigheden met gegarandeerd persoonlijk succes.

 

Programma

  • Het eerste contact, meteen raak: een eerste positieve indruk, hoe? 
  • Hoe kan ik klanten 'lezen?' Aan de buitenkant zien wat aan de binnenkant  leeft? (DISC-methodiek) 
  • Wat zeg ik beter wel en niet en hoe pas ik mijn stijl aan in functie van wie de klant is? 
  • Wat de klant écht belangrijk vindt: moments of delight & moments of pain 
  • Hoe leer ik samen met de klant ontdekken wat zijn behoeftes en bezorgdheden zijn? (SPPIN-vragen) 
  • Hoe opportuniteiten ontdekken en verkoopkansen inschatten? (Scotsman-methode) 
  • De argumentatie: de geheimen van het overtuigen en de BBB & ABC-test 
  • Commercieel vaardig telefoneren en mailen en offertes maken.
  • Wat als de klant “nee” of “ja, maar…” zegt? 
  • Gevatte antwoorden op weerstanden van klanten; Hoe maakt u van een 'nee' toch nog een 'ja'? 
  • Hoe haalt u offertes binnen? (checklist) 
  • Hoe herkent u koopsignalen? 
  • Hoe vraagt u naar de “ja” van de klant? (afsluittechnieken)?
  • Hoe omgaan met ontevreden klanten en klachten.

 

Interactieve workshop op uw maat

  • De ultieme commerciële vaardigheden test + actieplan mee naar huis. 
  • Breng uw mailtjes en offertes aan klanten mee en krijg meteen feedback.
  • Ruimte om te oefenen in kleine groepjes om uw commerciële vaardigheden uit te testen.


Voor wie?

Iedereen die regelmatig contact heeft met klanten vanuit een andere functie dan een puur commerciële.

 

Informatie en inschrijvingen

Nog vragen? Stuur een mailtje naar Regine Vyverman of bel 052 33 98 30.