Business model innovatie

14/06/2019

Hoe concurrentieel blijven door je bedrijfsmodel te innoveren?

Meer en meer zal concurrentie plaatsvinden tussen bedrijfsmodellen, en niet alleen tussen producten, diensten of technologieën. Vele bedrijven hebben excellente producten en diensten. Toch zullen heel wat bedrijven op lange termijn niet overleven, ondanks hun productinnovatiekwaliteiten. De reden is eenvoudig: deze bedrijven passen hun bedrijfsmodellen niet aan de veranderende omgeving aan. Wil je te weten komen hoe jouw organisatie concurrentieel kan blijven door het bedrijfsmodel te innoveren? Neem dan deel aan deze workshop en wissel van ideeën met andere bedrijfsleiders, innovatiemanagers, en directeurs met interesse voor innovatie en commercialisering uit verschillende sectoren. Aan de hand van de Business Model Navigator™, andere methoden, tips en interactieve oefeningen, leer je in 4 stappen hoe je het business model van jouw organisatie succesvol kan  innoveren.


Programma
 

Tijdens deze workshop/training doorloop je vier verschillende fasen vanaf het definiëren van het huidige business model tot het realiseren van het nieuwe business model.
Leren van bedrijfsmodelinnovatie / Leren van voorbeelden van best practices / Je eigen ideeën ontwikkelen / Barrières voor succesvolle veranderingen herkennen / Tips & Tricks leren voor succesvolle veranderingen

  • Fase 1: Huidig business model definiëren: Leren definiëren van het actuele business model, en bepalen van alle beïnvloedende factoren en aanleidingen tot vernieuwing van het huidig business model
  • Fase 2: De fase van ideevorming: Leren om ideeën te verzamelen met hulp van bestaande, succesvolle business modellen (patronen). Methoden leren om ideeën snel en succesvol te selecteren.
  • Fase 3: Integratie: Leren hoe je de nieuwe business modellen als concepten kan testen. Leren hoe je kan onderzoeken of deze concepten consistent zijn.
  • Fase 4:Implementatie: Leren hoe nieuwe business modellen als prototype verder getest en aangepast kunnen worden. Leren over de belangrijkste barrières bij business model veranderingen. Tips & tricks hoe hiermee best kan worden omgegaan. 


Doelstelling en resultaat

Na afloop weet je hoe je het business model van jouw organisatie kan innoveren en hoe je hiermee concurrentieel kan blijven op lange termijn.


Doelgroep en voorkennis

Deze Business Model innovatie workshop/training is uitsluitend bestemd voor eigenaars, bedrijfsleiders, innovatiemanagers, en alle directeurs met interesse voor innovatie en/of verantwoordelijkheden op het vlak van commercialisering uit verschillende sectoren. 
De deelnemers zijn binnen hun organisatie (mee)verantwoordelijk voor het nemen van strategische beslissingen omtrent innovatie en business modellen. 

Nederlands(80%)/Engels(20%): de spreektaal tijdens de training is Nederlands. 


Docent

Chris Delvaux heeft meer dan 15 jaar ervaring als senior consultant en is zaakvoerder van THRUST.(www.thrustteam.com)
Thrust ondersteunt  organisaties die willen groeien of commercieel effectiever willen worden. 
Hij is gespecialiseerd in business model innovatie, commerciële effectiviteitsverbetering, business en executive coaching, go-to market optimalisatie en service design.
Hij coacht organisaties en teams in commerciële transformatie-projecten van analyse tot en met resultaat. Hij werkt strategisch EN pragmatisch.
Hij heeft voor klanten gewerkt zoals Baxter, Nashuatec (Ricoh), DVV Insurance, Associated Weavers, Stihl Benelux.

 

Meer info: Birgitt Deckers, birgitt.deckers@voka.be, +32 476 20 33 40

Het volledige aanbod van Voka - KvK Limburg rond innovatie vind je hier

 

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:


DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

 

KMO-portefeuilleMensuraProximus