Business innovatiestrategieën

04/04/2019

Hoe onderscheiden bedrijven zich strategisch door innovatie?

Concurreren is bikkelhard. Huidig succes is geen garantie voor toekomstige succes. Integendeel. Veel bedrijven zullen op lange termijn niet overleven, ondanks een sterk aanbod aan excellente producten en diensten. Alles verandert snel. Als bedrijf zoek je naar mogelijkheden om je ook op lange termijn te kunnen onderscheiden van de concurrentie. 
Innovatie is één manier om dit onderscheidend vermogen voor de toekomst te ontwikkelen. Welke soorten innovaties er zijn en waarom business model innovatie de beste manier is om zich ook op lange termijn te onderscheiden, kan je vernemen in deze introductie sessie ‘business innovatiestrategieën’. Wil je te weten komen hoe jouw organisatie zich kan blijven onderscheiden door te innoveren? Neem dan deel aan deze introductie workshop en wissel van ideeën met andere bedrijfsleiders, innovatiemanagers, en directeurs met interesse voor innovatie en commercialisering uit verschillende sectoren. Na een overzicht over soorten innovaties en hun commercieel potentieel, krijg je een introductie in business model innovatie en bekijk je wat dit voor jouw organisatie kan betekenen.


Programma

  • Soorten innovaties en  het commercieel potentieel
  • Zoom in/Zoom out innovatie strategieën
  • Business model innovatie
  • Wat is? 
  • Analyse van succesvolle voorbeelden 
  • Innoveren in vier stappen: een overzicht


Doelstelling en resultaat

Na afloop ken je verschillende soorten innovatiestrategieën die kunnen bijdragen om zich te onderscheiden van de concurrentie. Je zal weten met welke 4 stappen je het business model van jouw organisatie succesvol kan innoveren.


Doelgroep en voorkennis

Deze Business Model Innovatie workshop is uitsluitend bestemd voor bedrijfsleiders, innovatiemanagers, directeurs, eigenaars, ondernemers met interesse voor innovatie en/of verantwoordelijkheden op het vlak van commercialisering uit verschillende sectoren. De deelnemers zijn binnen hun organisatie (mee)verantwoordelijk voor het nemen van strategische beslissingen omtrent innovatie en business modellen.


Docent

‘Chris Delvaux heeft meer dan 15 jaar ervaring als senior consultant en is zaakvoerder van THRUST.(www.thrustteam.com)
Thrust ondersteunt  organisaties die willen groeien of commercieel effectiever willen worden. 
Hij is gespecialiseerd in business model innovatie, commerciële effectiviteitsverbetering, business en executive coaching, go-to market optimalisatie en service design.
Hij coacht organisaties en teams in commerciële transformatie-projecten van analyse tot en met resultaat. Hij werkt strategisch EN pragmatisch.
Hij heeft voor klanten gewerkt zoals Baxter, Nashuatec (Ricoh), DVV Insurance, Associated Weavers, Stihl Benelux.’


Meer info: Birgitt Deckers, birgitt.deckers@voka.be, +32 476 20 33 40

Het volledige aanbod van Voka - KvK Limburg rond innovatie vind je hier

 

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:


DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

 

KMO-portefeuilleMensuraProximus