Behoud uw klant - Hoe klanten binden aan uw bedrijf?

25/04/2018

SALES CLASSES - Deze sessie geeft u strategische inzichten in klantenbeheer en -opvolging met het oog op een maximale klantenbinding.

U groeit het snelst via uw bestaande klanten. U wilt geen ‘gewoon’ tevreden klant, maar een fan. Fans bevelen u aan bij anderen, zijn trouw en minder prijsgevoelig. Om dit te bekomen moet u hun verwachtingen overtreffen. Anderzijds heeft u ongetwijfeld klanten waarin u veel energie stopt, maar die weinig rendabel zijn. Een goed inzicht in uw klant en beheer van hun gegevens zijn van cruciaal belang.

Hoe onderhoudt u het contact met uw (potentiële) klanten? Weet u hoeveel u aan uw ‘beste’ klanten verdient? En hoeveel zij u kosten? Wat is hun groeimarge? Krijgen ze op het juiste moment de juiste aandacht? Hoe gaat u om met onrendabele klanten?

Tijdens deze interactieve sessie krijgt u strategische inzichten in de manier waarop u uw klantenrelaties beheert en opvolgt. Hierbij analyseert u de rendabiliteit van uw klanten. Daarnaast krijgt u een resem tips over hoe u iemands dag bijzonder kan maken door hele kleine dingen en van een ‘gewone’ klant een fan maakt.

Na deze sessie

  • Kent u verschillende klanten- opvolgingstools
  • Kan u het rendement van uw klanten analyseren en beïnvloeden
  • Hebt u zicht op uw onrendabele klanten en weet u hoe hen te benaderen
  • Kent u methodes om klanten te binden 

Trainer

Vincent De Cooman (NoSei)

Voor wie?

Voor zaakvoerders, business developers, medewerkers die hun verkoopvaardigheden willen optimaliseren via een praktijkgerichte sales training.

Informatie en inschrijvingen

Meer weten? Stuur een mailtje naar Zerline Van Acker of bel 0494 47 91 49.

 

Ontdek ook onze andere sales classes:

07-12-2017 | Ken uw klant - Hoe succesvol prospecteren met digitale tools?

26-01-2018 | Ken uw klant - Hoe verkopen aan elk type klant?

22-02-2018 | Maak een klant - Hoe nooit meer koud prospecteren?

30-03-2018 | Maak een klant - Hoe gemakkelijker onderhandelen en deals afronden?

22-05-2018 | Behoud uw klant - Hoe maakt u van uw bedrijf een salesgerichte organisatie?