Adverteren op social media

06/06/2019

Als social media-dummie nauwkeurig en meetbaar jouw doelgroep leren bereiken. Want jouw klanten spreken voortdurend digi-taal!

Wist je dat het niet-betalend bereik van Facebook slechts 6% bedraagt? Zonder adverteren red je het dus niet meer. Adverteren op social media is dé methode om je doelgroep te bereiken, je producten of diensten te verkopen en brand awareness te creëren. In deze opleiding ontdek je de mogelijkheden van doelgericht adverteren binnen social media en de meerwaarde die het kan leveren voor jouw bedrijf!

Doelgroep

Deze opleiding richt zich naar marketeers en bedrijfsleiders van KMO’s die graag inzicht krijgen in de basisprincipes van adverteren op social media. 
Er is geen voorkennis vereist voor deze opleiding. 

Programma

In deze opleiding ontdek je het belang van adverteren binnen social media. We geven een overzicht van de advertentiemogelijkheden, gestaafd aan de hand van praktijkvoorbeelden. Bovendien ontdek je hoe je campagnes optimaliseert voor verschillende doelen en doelgroepen. Ook leer je hoe je de resultaten uiteindelijk meet en optimaliseert.

Volgende onderdelen komen aan bod: 

1.    Aandeel van social media in de digitale marketing mix van de KMO?
2.    Waarom is adverteren op social media zo belangrijk?
3.    Hoe kunnen we social media advertising concreet aanpakken en wat zijn de mogelijkheden? (Aan de hand van praktijkvoorbeelden)
4.    Meten, evalueren en bijsturen
5.    Enkele praktische tips & take-aways


In deze opleiding geven we niet enkel de theorie, we geven ook concrete en praktische tips. Bovendien zijn de take-aways van deze opleiding ook perfect toepasbaar binnen elke KMO of lokale ondernemer.

Er is een laptop vereist voor deze opleiding.
Er wordt ook verwacht dat iedere deelnemer een advertentieaccount heeft aangemaakt voor zijn/haar bedrijfspagina, zodat iedereen kan volgen tijdens de opleiding. Dit kan via volgende link: https://www.facebook.com/ads/manage/
 

Docent

Dorien Breels, zaakvoerder van digital agency Markedeer
Annelies Hendrix, digital marketeer van digital agency Markedeer

Opleidingspartner

Als MarkeDeers zijn ze marketeers maar met een hoofdletter D van Digitaal. Hun specialiteit? Digitale oplossingen die (écht) werken! Zij denken oplossings- en resultaatgericht. Om je te laten scoren.
 

 

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuilleMensuraProximus

Tags